There was a problem loading the comments.

Problem med MMS och Data - Klarrapporterad 2018-10-01 10:00

Support Portal  »  Operating status  »  Viewing Article

  Print
28/9-18 kl: 07:39 - Vi har just nu en driftstörning på MMS och Data. Omfattningen utreds och felsökning pågår.

28/9-18 kl: 09:19 - För data är det APN services.telenor.se som är påverkat efter ett OTA-utskick för Android. Workaround för data-trafiken är att i terminalen gå in under APN-inställningarna och ta bort det som står under Proxy och Port, dessa ska vara blanka/inte ifyllda.
MMS har vi ingen ny information om, felsökning fortgår.
Just nu har vi ingen beräknad klartid.

28/9-18 kl:12:33 - Det ska återigen fungera. Orsaken var ett konfigurationsfel efter ett planjobb.
Vi bevakar och verifierar funktionaliteten under eftermiddagen och avvaktar därav klarrapport.


Share via

Related Articles


Self-Hosted Help Desk Software by SupportPal
© Infracom Communications AB